Det pratas mycket om våra tävlingsbanor i år. Helt klart är att 2013 är början till en förändring. Borlänge, Södertälje och Täby visar på mer utmanande banor och jag tror det är många som vill följa efter och visa vägen inför 2014.

Intresset för vad våra stora hjul klarar av är stort.

I andra änden finns det självklart funderingar om det kan bli för svårt och vart gränserna går. Kommer vi tappa åkare för att vi ger andra mer utmaning?

Jag hittade den här filmen på nätet. Den visar lite hur man gör i andra länder. Värdens bästa MTB XCO åkare släpar ut 120 cyklister med väldigt skiftande cykelkunskap på ett berg och lär dem att hantera sina cyklar. Vill vi bli bättre är det nog bättre att lära än att skrämmas. Och de ser ut att trivas hela bunten.

Tekniken att hantera en cykel är något vi alla kan lära oss, bara vi vill. Dock lär ingen av oss någonsin bli fullärd. Så vi är alla noviser på sätt och vis.

Så vad passar inte bättre än att jag bjuder upp till dans. Jag utmanar alla som cyklar på en bunnyhopptävling. Alltså hoppa med cykeln på plan mark. Jag vill ha ett bildbevis på en cykel i luften, gärna över en ribba. Ingen höjd är för låg utan hellre en bild där du visar att du vill och att du kan än ingen alls.

Om två veckor tänkte jag utse en vinnare. Inte säkert att cykeln som är högst över marken blir vinnare. Jag är envåldsdomare!

Jag hoppas så klart på att alla som läser detta skickar in en bild. Men jag har några som jag nämner vid namn för att öka pressen lite!

Gunnar, VM-Tommy, Benny, Jepperman, Alla som heter Johan, Samuel, Flockhart, Kumlin, Ludde, + resten av CRT, Kung Stalle , Freddan och övriga TC åkare, Stefan, Donald, Warren, Cruxet, Beoladd, alla på tisdagsturen, alla damer som läser på bloggen, hela kolmårdengänget i rosa! Hela MTB Täby inklusive kusin Hasse med familj!

Jag har säkert missat en hel del av er där ute men står ni inte med så betyder det att ni måste skicka in en bild! Spelar ingen roll om du är XCO åkare eller bara gillar att färdas på cykel! Ut och hoppa med er!

Skicka den till (jag vet att adressen inte är rumsren, men den var ledig) ”villepille att gmail punkt kom”