image

Det blir ingen Mjölbybike för mig i år. Tror jag har kört den varje år sedan jag började att tävla 2010. Jag har aldrig lyckats bra där men alltid haft trevligt.

Men i år är det DM i Mjölby och de väljer att göra en lättare bana för den stora massan. Inget fel med det men då spar jag mig själv en massa timmar i bilen och siktar på retur 2017.

Kanske är det klokt. Brukar alltid bli sjuk när jag skall dit och om jag inte åker kanske jag får vara frisk? Det kan funka så, inte helt lätt att veta hur trollen fungerar.

Nu valde jag istället att ta en sväng ut till CK Norrtälje och köra Upplandscup i Kvisthamra. Jag tror inte jag var där en endaste gång under 2015!!. Vilken miss, men det tävlades rätt lite för mig det året.

Bortsett från lite nya partier på banan så var Norrtälje sig likt. Väldigt trevligt, väldigt avslappnat och väldigt. Allt på samma gång. Att vi inte var jättemånga och att arrangemanget är enkelt men välfungerande gör absolut ingenting. Ger snarare en lugn och skön stämning som passar perfekt till en härlig sommarkväll!

Rent prestationsmässigt så har jag bra fart i år. Kanske för att jag inte åker och är sjuk i Mjölby?! Min förhoppning var därför att hålla alla startande inklusive Gunnar bakom mig i mål. Något som jag lyckades hålla.

Tack åter en gång CK Norrtälje och jag tackar Irma för bilden!

