Vår kära grengrupp för MTB är i farten igen. Och jag vet inte om jag borde låta bli att skriva detta, eller om det är precis att skriva är det jag borde göra.

Men jag tycker faktiskt det är lite intressant hur det reageras på olika saker ute i stugorna.

 

Jag har tidigare nämnt vad jag tycker om placeringen av tävlingar samt hur väl annonserad mtb SWE cup är ute i media. Hur Johan Carlström fick till gratis annonser i alla MTB tidningar men sedan han klev ur är om jag inte är helt fel underrättad totalt borta. Alltså inte ens våra egna branschtidningar visar vart vår finaste MTB cup finns och håller hus. Inte många som lyfter på ögonbrynen för en sådan sak.

 

Reaktioner från andra åkare har snarare varit att försvara gren gruppen. Att de minsann gör ett himlens bra jobb och det är dumt av mig att attackera de som jobbar med min egen sport. Att vi måste resa över hela landet är bara kul osv.

(tills i år har dock den geografiska spridningen blivit klart bättre, värt att notera!)

 

Men NU!, När de tar bort cupstatus för veteranerna. Vi inte längre får poäng och medaljer, Nu protesterar man?!?! Att tävlingar har bra lokal spridning så att alla kan vara med eller att vi syns och existerar i media är inte så viktigt men får jag inte en medalj när jag kört hela cupen så är det fruktansvärt!

 

Jag kan iof hålla med. Ta bort cupstatus ser jag inte som någon fördel. Men jag är inte direkt förvånad. Jag har varnat för dåliga beslut tidigare. Men väldigt få lyssnade då.

 

Fick även höra att vissa inte ville köra EMchallange för det var minsann ingen EM-status på loppet. Att det sedan var ett av de bästa arrangemangen jag sett på svensk mark med en grym bana verkar vara mindre intressant. EM nere i Kranjska Gora är för mig en Keps cup tävling i jämförelse på arrangemang.

 

Men alla är vi olika…

OBS! Detta inlägg kategoriseras ”grinig gubbe” och är därför inte förtjänt av någon bild=D

