image

Emil, Wengan och alla i Säter som varit med och snickrat på arrangemanget och den fantastiska banan igår. Tack som få!!!
Riktig XCO och jag äkskade det! Jag vill köra igen!

Racet var kämpigt men kul. Mitt mål var att tävla mot alla veteraner och inte bara de som körde H30. Alla mot alla och full gas.
Det gick bra, men jag fick kämpa för det. Sista tre veckorna här hemma har varit riktigt tuffa då båda barnen haft varsin influensa. Även om jag själv bara haft några få sjukdagar har jag bombarderas med baciller och tvingats sova nästa all ledig tid.
Om det var orsaken till kramp redan på andra varvet vet jag inte. Men det krampade rätt friskt. Så det gällde att visa benen vem som bestämmer.

På de tekniska partierna hade jag klar fördel mot mina kära konkurrenter men jag hade svårt att hålla i luckan i mitt skick och fick hela tiden sällskap av ett gäng hungriga cyklister.

På sista varvet var Gunnar GT Töjren pigg och attackerade. Jag kunde kontra där det blev stökigt men Gunnar gick om igen. Målet var att se till att vara först in i sista tekniska backen så skulle det nog gå. Men G drog på sig en punka innan vi komma dit och jag fick istället se till att hålla övriga bakom in i mål.

Jag först och sedan Sebastian Kemi från ursnabba Sandviken tvåa visade att H30 är snabbare än H40. Pappa med barnklassen levererar!
Förste man i H40 strax bakom var starke Hans Mård.

En parentes var att jag wheelade delar som inte enns eliten gjorde. Det gör mig inte snabbast, men kanske aningen snyggare!!

Vaknade precis med knallont i halsen. Det går bra nu…

