image

Foto: Åsa Larsson

För mig är årets sista Keps nu körd. Flottsbros hällar bjöd upp till en trevlig tur.
För mig var det en lugn dag. Barnen ligger hemma i influensa och min Lito är förkyld. Jag är frisk men påtagligt mycket tröttare och om jag vill fortsätta att vara frisk är det nog dumt att gå full gas. Så lung och fin var melodin.

Det räckte så långt att jag åtminstone såg de två före i slutet av första varvet. Hade jag tillåtit mig själv att gå på rött kunde jag troligen täckt luckan åtminstone för en liten stund till Lillpers närmast framför. Är glad jag höll mig i skinnet.

I ressultatlistan hamnade jag där jag brukar hamna. Blev en riktigt trevlig dag i skogen! Precissom jag ville!

Kepsen är en riktigt bra läroperiod och det här är väll ungefär vad jag lärt mig.

Att träna mindre men mer varierat fungerar riktigt bra för mig.

Min rygg kan nog kanske gå att få bättre!

Jag måste nog byta ut fjolårsdäcken om jag vill vara med och fightas i kurvorna.

