image

Keps i Ursvik idag.
Ni vet den där bana som äter mer lager och drivlina än hela SWE-cup tillsammans? Där folk faktiskt väljer att inte åka dit för att vi varje år skall leka ubåt ute på ängen.
Allt detta för att ingen vill utnyttja den fantastiska skogen som finns där. Dess fantastiska möjligheter!

Precis, det var där jag var idag.

Testade endurohjulen idag med nya däck. Mina tävlingshjul gillar inte lera. Jag kanske borde ha något mitt i mellan? Men det har jag inte. Så det blev 1 kg extra i roterande vikt. Körde det många gånger förra året utan problem.

Men nu har jag valt ett däck med extra mjukt gummi. Alla som kört DH däck vet vad jag talar om. Oändligt med grepp på blöta rötter och hällar. Men rullen blir kraftigt lidande. Dessutom när det är semislick så rullar sidodubbarna hela tiden i marken som har ännu mjukare gummi.

I den klassiska 30~sek backen borta vid Edsviken rullade ekipaget i hiskeliga 20 km/h. Min pendlare med dubbdäck är en räcerbil i jämförelse.

Men det här är ingen bortförklaring. Valet av hjul var helt och hållet mitt eget och jag märkte redan på första varvet att jag hela tiden behövd tryck på pedalerna när andra rullade. Jag orkade helt enkelt inte hänga med och jag tappade ständigt grupp bakåt i ledet.
Tillslut träffade jag en vägg och rullade glad i mål. Fick till ett helt ok distanspass som var planen för dagen och alla var nöjda.

Eftermiddag spenderades på klättervägg med Aston så nu är jag mör från topp till tå.

Gött!! Bra dag helt enkelt!!

