image

Jag känner inte Fredrik. Jag vet bara vem han är.
Träffat honom någon gång vid Fiskartorpet och faktiskt fått bra tipps kring mina egna allergier för några år sedan. Men känner honom, det gör jag inte.

Men nu vet jag lite mer. Det här mina vänner, är riktigt bra läsning!

Jag funderar ibland hur bra jag själv kunnat bli.
Om jag inte slutat träna när jag var 15. Om jag inte väntat tills jag fyllt 30 innan jag började igen. Hade jag de fysiska förutsättningarna för att bli riktigt jävla bra? Klart man funderat.

Efter att ha läst boken om Fredrik så vet jag. Eller jag vet i varje fall en sak jag inte har. Viljan att vinna!

Vadå inte vinna tänker ni. Alla vill väll vinna? Och jag har nog blivit kallad vinnarskalle både en och två gånger. Ni som känner mig ni vet.
Men läs boken så förstår ni. Det är skillnad på att vilja vinna och att verkligen göra vad som krävs.
Jag tror han sticker ut med god marginal, mot alla jag känner, även ni som gillar cykel.

Det har gett honom ett liv som inte kan ha varit helt lätt. Ingen dans på rosor. Rätt tuffa dagar kan man tycka.
Men vilket liv är problemfritt? och vem vill leva så? Blir en rätt trist bok…

Jag tycker det här var skitbra. Tumme upp!!

