image

Skogsdunge i Årsta var lokal för racet och den tighta och mysiga banan. Jag gillar det här. Lätthanterliga race som inte tar hela dagen. Banor som är skulpterade i små partier där ingen tror att det finns bra cykling. Lite tajt att köra om på kanske men inte omöjlig och absolut kul!

Jag var dock nog aldrig med i matchen på riktigt tror jag. Rätt tung och seg. Jobb, stress och träning är troligen orsaken.
Redan från start var jag efter men täten rullade inte ifrån utan var hela tiden inom synhåll.

Efter några varv och lite missöden var jag uppe i rygg på förste man. Men sen kom verkligheten ikapp mig och väggen var ett faktum. Trött pappa blev tröttare och klev av.
Klämde några 30sek intervalller med Per på vägen hem och blev förnedrad. Kom hem efter några timmar med trötta ben och gott humör.

Behöver nog vila lite för att få lite tryck igen. Sova är gott!

