image

Fick inte riktigt tiden att skriva igår. Så då blir det dubbelkepsbeskrivnig, varning för mycket text. Skall försöka hålla det kort.

Täby:
Här var jag till stor del ansvarig för banan. Vrang och Derblom var medbrottslingar.

Vi ville ha en riktig XCO bana med gott om höjdmeter, mycket sväng och gärna med stig full av utmaningar.
En bana som vi arbetat med för att tåla väta och dessutom inte ha fullt med gren och rusk längs spåret.

Med tanke på de ord vi fått höra så tror jag vi lyckades. Bra att träna på i sommar!

Känslan i kroppen på morgonen var sådär. Fortfarande mycket VAB och skräp hemma. Inte så det studdsar och sprudlar om benen precis. Men bortsett från väldigt stel rygg så kändes det bättre på racet än på morgonen.

Flottsbro:
Hade inte tänkt köra, men fick en lucka i sista stund och åkte med Derblom. Trotts dålig sömn på grund av sjuk dotter kände jag för en gång skull lite taggad i starten.
Det resulterade i att jag inte bara gick med på Calles hjul. Jag gick ut i bredd. Smart Ville. Kom några hundra meter sen fick jag släppa inklusive ett gäng till. Rullade in som 5:a i skogen.

Men med bättre kropp så återhämtade man sig bättre och innan första varvet var över var jag uppe som 2:a med en bra känsla i kroppen, 30 sec efter Calle.

Sen kom misären. Fingrarna var så kalla så jag började må illa. På grusvägarna trampade jag runt med händerna i armhålorna. Hjälpte föga och intresset att ta i svalnade tillsammans med temperaturen i händerna.
Så när punkan kom ut på varv 3 av 5 blev jag rätt glad att få kliva av. Trodde först jag fick genomslag men verkar ha fått ett fånigt sticksår. I skrivande stund håller däcket fortfarande luft.

Hålet synd i bild.

Edit: Glömde en viktig sak. Sjukt mycket och trevligt folk i skogen!! Tumme upp! Jag hade riktigt trevligt båda dagarna!

