image

Sent bloggande från onsdagens nattrace i Knivsta. Sorry för det. Men uppenbarligen är det här inte bloggen för dig som vill ha färska nyheter.
Trovärdigheten då? Nja, ni går inte på bilden va? För det är faktiskt inte natt, det är definitivt inte knivsta. Men det är en cykel! Min cykel till och med.

Man tager vad man haver. Värre bluffar har nog svensk media varit med om.

Knivsta kan hur som helst jämföras med vilken bal på slottet som helst. Jävligt bra med andra ord. Efter att ha kört den banan så börjar jag undra om inte det här med höjdmeter är överskattat. De har lyckats få till en nästan platt bana med mycket sväng och trixiga partier som ändå behåller farten. Sjukt kul och otroligt intensiv. Dessutom var det fritt fram att åka på bakhjulet mellan bulorna på bmx  banan för att öka farten. Min gissning är att man kan köra hela banan helt utan bromsar. Men då måste alla spår sitta på håret. Baah,  måste dit igen!

Racemässigt då? Vad hände? Ungefär som att ni inte redan läst det på andra bloggar.
Jag tog faktiskt starten utan större uppoffringar. Innan första stigen gick dock så klart proffsCalle om och strax efter även ifrån. Typiskt Calle att alltid göra samma lika. Men övriga fältet fick nöja sig med att åka i mina hjulspår. Så jag är nöjd med det.

Jag skulle kunna trötta ut vem som helst genom att gå in på detaljer. Men jag kan väll nöja mig med att det tidsmässigt finns en del bra saker. Tycker det ser lovande ut.

Jaja, det var det. Nu sitter jag hemma sjuk istället. Mindre lovande. Men jag är inte döende. Inte den här gången heller. Inte ens sängliggande. Dock bör jag hålla mig av cykeln. Livet går vidare!

