image

Dagens plan: Jag tar den här tävlingen på största allvar. Tävlingshjulen på, Benen laddade och huvudet taggat till 100%. Det blir bra träning då det är få riktiga tävlingar innan SM.

Dagens verklighet: Sjuka barn = värdelösa nätter. Kroppen går på högvarv för att ducka från dagisbaciller. Panikbyggde 370 kg Ikea garderober och åt lite yoghurt och mackor till mat. Vinterhjulen fick sitta kvar och det var bra nära att jag stannade hemma. Sa jag att det var kö till Norrtälje med?!

Kännslan i kroppen under racet var ungefär som jag förtjänade med den förberedelsen. Dåligt med tryck. Tog jag i så mådde jag illa och där det svängde stod jag stilla. Endast tack vare lite starkare ben uppför så lyckades jag hålla Gunnar bakom mig. Han hade inte heller sin bästa dag. Flockhart förnedrade oss med att köra snabbare på B-linjerna.

Men trots detta var det en riktigt bra kväll. Cykeln är jättemysig nu med mjuk framända. Banan var så klart fixad och ännu bättre än förut, är vi förvånade?!, nopp! Solen skiner som alltid i Kvisthamra och redan på uppvärmningen så slog mitt humör om från sisådär till tipp topp. Att åka cykel i Norrtälje är balsam för själen!

Imorgon firar vi midsommar! Jag skall äta sill tills jag blir tjock!

Grattis midsommar på er alla!

