image

Avslutning med klubbens KM serie idag och jag fick med familjen på bad och korvgrillning. Riktigt bra uppstyrt som vanligt av klubben. Jättekul! Hedda 4 dagar verkar gilla cykeltävlingar.

Min egen insats vet jag inte vad jag skall säga om. Vet inte varför kroppen inte levererar. Jag vill inte ta någon ära från Patrik Rowinski som körde bra. Jag fick kämpa riktigt hårt och ha lite tur vid spurten för att ta hem det hela idag.

Normalt är jag ganska startsnabb och brukar ganska lätt kunna vara först in i skogen. Idag låste sig kroppen redan efter 100 meter och jag var stum ut i lillfingrarna. Varken rygg ben eller flyt fans där. Visst, jag har kanske sovit sådär och vi har något knas i magen i familjen.  Men inget som riktigt förklarar min fart. Allergi medicinen har jag inte ätit sedan SM men jag tycker inte jag känner igen symptomen.

Det är inte hela världen att jag inte har farten med mig. Det frustrerande är att jag inte vet varför jag bara går neråt. Det var senast i Borlänge som jag hade fart med mig…

Men men, dagen vart supertrevlig! Bilden är från pallen och inte på som vanligt. Medaljen min var ca 4:a gånger större än mina SM-medaljer. Täby levererar!

