image

Jag har sladdat runt i handskar från Endura under andra halvan av sommaren. Som vanligt väldigt väl genomarbetad och matchar du med hjälmen som jag kör med så blir det rätt färgmässigt. Handsken har en ganska kraftig insida utan att för den delen bli tjock mot handtaget. Rejält med skydd om man skulle gå i backen. Ovansidan är tunn och släpper igenom luften bra. Ett perfekt val för den som vill ha en tålig handske.

Dessutom är det väl tilltaget i fingerlängden så den sitter riktigt bra.

Dock kan jag personligen tycka att det finns svalare handskar om man som jag lätt blir varm eller om vi råkar befinna oss i en av de få riktigt varma månader vi har här i landet.

Frekvensen på blogginlägg fortsätter att vara låg. Det finns några solklara orsaker. Det är kaos på jobbet på grund av dåliga tider. Det är kaos i hemmet på grund av renovering. Vi väntar fortfarande leverans av dotter och försöker förbereda oss för det. Tiden som blir över försöker jag hålla lite fart i kroppen och njuta av skog och mark på två hjul.
Rent cykelmässigt så är det betydligt mer än jag skriver om. Som tur är…

Men under hösten kommer det bli klart färre inlägg och jag är glad att det fortfarande är folk som hittar hit. Jag är inte helt bortglömd än

Igår var jag utbjuden till Hacksta i Åkersberga för att kolla på den XCO bana som kommer vara huvudperson för Täbys XCO race i svenska cupen i slutet på september. Ni som åkte Svealandsmästerskapen förra året har åkt i skogarna och bitvis på stigarna men det är ganska mycket ändringar på g och jag vågar lova en riktigt trevlig bana. Jag tror den har allt. Klippor, rötter, svängar, snabbare gruspartier och höjdmeter så alla blir nöjda! Helt klart utslagsgivande. Med lite tur dyker det upp en kort film som teaser inom rimlig tid. Men gillar du att tävla i skogen så är det ett självklart val att du bokar den 22 september för MTB Täbys XCO race.

