image

Vet inte om ni känner igen känslan när man laddar benen med socker. När de spänner och ömmar nästan som träningsvärk. Men i själva verket laddar de energi och blir snabba och fina.
När jag är i form räcker det med några extra glas vatten och en påse med socker så känner jag hur processen börjar. En välbekant känsla som får mig att må bra.
De senaste veckorna har jag inte fått till det där. Att få in energin i benen har inte gått som vanligt och leveransen i spenaten har uteblivigt.
Men nu är känslan åter. Någon dag vila extra verkar gjort gott. Kanske har jag tränat hårdare eller vilat mindre än jag trott. Men nu känns det bra igen!

Tror jag faktiskt att jag är redo för helgen.
Så käre konkurrenter, hoppas ni är redo! För jag tror jag är där.
Min ben börjar hitta tillbaks. Min cykel är troligen den bästa jag ägt.
Och vi skall göra vårt bästa för att få er att kämpa.

Hoppas ni bjuder upp till dans!

Lycka till på söndag grabbar! Fan vad kul vi skall ha!

