image

Idag blir det lite av varje. Vi kan börja med bilden. Varför en limpa i bild? Varför inte?
Jag bakar faktiskt ganska lite bröd. Har aldrig i mitt liv ens petat på surdeg. Jag borde ha gjort det. Jag gillar mat, jag gillar bröd. Men det har inte blivit av.

Så limpan på bilden är inte helt oväntat gjord på jäst. Jäste den för snabbt gjorde jag med. När jag väl bakar brukar det vara långsam jäsning i kylskåp och väldigt blöta degar.
Tur att även snabbbakade bröd faktiskt blir gott bröd. Då får min kära Litos nybakat bröd på sin födelsedag idag!

En som kan det här med att baka bröd hittar du här, Lyssnade av en slump på sommarpratet i somras och det gav mersmak. Rekomenderas!

Då har vi watt och vikt kvar. Utöver gårdagens lunchlöpning så stängde jag in mig 20 minuter i garaget för att leka rejs-ettor. De är faktiskt inte alls kul.
Efter 15 minuter på 356 monarkwatt så hade jag ärligt talat rätt svårt att fylla på min kropp med syre igen. Med lätt panik och kraftigt hyperventilerande försökte jag fungera normalt igen. Syreskuld kan vara jobbigt!

356Watt är dock bra siffror för mig. Kraften finns där. Jag bör kunna cykla snabbt nu. Det gäller bara att hålla i det där med vikten. I söndags gnällde jag över att jag var väldigt tung.
Jag har släppt våg hysterin helt i vinter och bara gått efter kroppens önskemål. Efter söndagen blev jag dock lite orolig om det varit en miss. Den massa vågen visade på då har jag inte haft på säkert 3 år.
Men nu på morgonen så var jag 2 kg lättare och betydligt mer i planerad linje. Tror jag kan slappna av igen.

Men ibland får kroppen för sig att binda upp all vätska och vikt den kan hitta verkar det som. Tur det var kortvarigt. Påt igen!

