image

Läste precis i lokaltidningen att det kommer satsas stort på oss cyklister i Sollentuna. I vintras skrev de att de satsade stort på jobbpendlarna men att skotta sket de i. Det som går att läsa i den färskaste utgåvan är att det skall finnas områden för dirtbikes. De skriver faktiskt dirtbikes och cykelcrossar men jag tycker hela artikeln andas okunskap så några gräsmattor med kaninhinder lär det knappast bli. Men kanske att jag får en pumptrack! Men jag lär få gräva den själv. För det som står att läsa är att nu när det görs konstgräsplaner för fotboll så blir det många gamla grusplaner som står oanvända. Och då kan kommunen köra dit lite jord så att kidsen får gräva.

Vi kan hoppas att de inte gör som de gjorde i Vallentuna när jag var liten. Då bestod jorden av sand vilket gick rätt uselt att bygga hopp i.

Ett annat ställe där man kan åka cykel i Sollentuna är på min 8:a Fast det rä en sanning med modifikation. Jag var och kika på den i helgen och jag vet inte om jag vågar påstå att man kan åka cykel där just nu. Dessutom är snön så hård att skotta lär ta en evighet. Jag får nog helt enkelt räkna med att kung Bore lämnar oss i Sollentuna snart. Först då kan det kanske bli lite åka av på min kära hemmabana.

