image

Vecka 42 är en gansak stressig vecka för en pappa som mig. Varje kväll är fullbokad med aktivitet så tiden att bara sitta ner är minimal. Igår skyndade jag mig tidigare från jobbet för att hinna bli trött med Johan men det blev lite av ett fiasko.
Planen var att hinna ta en titt på mitt vevlager som inte riktigt snurrat som det skall sedan Vista MTBs kaoslera. Att inte riktigt snurra som det skall var tyvärr en rätt kraftig underdrift. Båda lagren var som svetsade. Lite glapp fick jag ur dem men någon rotation var det inte tal om. Sedan vista har jag alltså trampat runt med vevar som glider på insidan av lagret istället för att snurra. Vad konstigt att jag tycker att det rullat lite dåligt…

Att cykla med Johan blev således inte tid till och jag fick stressa runt hos Proffsbjorre och mina egna garagelådor för att finna något som rullade. Bjorre är ju proffs så han hade ett nytt. Jag behöver ju två och eftersom jag är mindre proffsig så hittade jag ett beggat, men det snurrade!
Slutresultatet blev en ganska mycket piggare cykel och en sväng med TC-gänget och pannlampa. Helt magiskt roligt var det! Vill mer!

