Nu när det är crosssäsong delux så tänkte jag det kunde passa bära med lite cykel från den gamle trialräven Martin Ashton. Nu är det inte en cross egentligen men han kör nog snäppet värre än de flesta i crosseliten på sin räcer.
Det är inte den fösta filmen när han åker med bokstyre men jag tyckte den här var lite bättre än tidigare alster.

Jag kommer precis in från en runda i garaget. Monarken fick stå och istället så har jag lagat bakhjul och lekt växelingenjör. Bytte först lite delar på min M985:a men den verkar mjuk som mjukost. Vissa delar som tidigare var gjorda i aluminium är nu gjorda i plast och jag tror faktiskt det kan vara en av orsakerna till mitt haveri. Slängde istället på en gammal frankensteinväxel som är en korsning av XTR och Saint som byggts till mig på Shimano tidigare. Tyvärr fungerar inte 9 delad växel på 10 delad drivlina även om man har ett 10 delat reglage så det blir lite hej kom och hjälp mig med vilka växlar som fungerar.

Jaja, jag får ivf komma ut i skogen imorgon. YES!

