Jag tycker fortfarande att det är en av de bättre. Shimanos XTR pedal. Mycket på grund av den låga profilen jag pratat om tidigare. Men nog tycker jag mig se att Shimano har lite konkurrenspress. De kan inte längre bygga bombsäkra delar som väger över halvkilot.
Missförstå mig inte nu. Pedalen är fortfarande en av mina favoriter och mitt nästa val blev precis samma igen. Men att pedalen hoppar av axeln är inget man är van att se från Shimano. Dessutom slits de anmärkningsvärt där skon står vilket gör att känslan blir mindre precis och med mer spel än helt nya. Mina gick dock i två år innan de föll i bitar. Två år utan att jag egentligen gjorde något alls åt dem.

Ska vi klämma in lite träningssnack med? Jag testade en dag utan allergimedicin igår och när jag kom hem från jobbet var jag så trött att jag somnade framför tv,n. Väl på monarken blev det totalt miserabla siffror. En gång behöver absolut inte vara en given koppling men jag har hört om andra som får tillbaks tröttheten redan dag ett utan medicin. Jag började åter ta piller redan nu på morgonen och fortsätter till lördag då det är race. Sedan gör jag nästa uppehåll. Blir jag löjligt trött även på söndag har jag kanske början på något som kan vara en koppling. Men vi är inte där än.

