image

Fast det lät faktiskt inte idag, det blidde bara platt. Faktiskt kom punkan lite väl lätt. Körde väldigt lugnt och kontrollerat och trotts det så blev det rejäl punka. Men nu har jag hällt i en stor dos gucka som till slut lagade. Skam den som ger sig. Får nog räkna med att köra dessa däck men gucka. Eller fylla däcken med bly. Bly kan inte rinna ur va?

Men det var väldigt mycket som var bra idag trotts bakdäcket. Täby hade anordnat med finfin bana till Svealandsmästerskap. En riktig bana som var gjord för MTB-cykel. Lite geggig tyvärr men det kan man nog inte skylla Täby för.
Tydligen skulle stigningen per varv ligga på 110Hm, just den punkten hade jag lite svårt att förstå då jag inte tyckte den var så backig men det kanske var för att backarna hade roliga rötter och klipphällar på vägen upp.

Mer som var bra idag var allt trevligt folk som var på plats. Många glada och positiva ansikten gav bra stämning. Hejare längs banan var det gott om och langare för dagen var ingen mindre än Jesper! Kul att ses!

Vidare så hade jag faktiskt en riktigt bra kropp. Visserligen satt träningsverken från torsdagens löpning kvar i vaderna men inget jag märkte väl på cykeln. Där flöt det mest bara på. Starten gick utan större ansträngningar. Lite förvånad att ingen gick om för det kan gå snabbare. En bit in på andra varvet kom det platta bakdäcket och då fick jag gå en bra bit med min cykel innan Per och Johan dök upp bakom som närmast jagande. Ytterligare några sekunder bakom kom Gunnar som startat 2 min efter. Jag hade så klart ingen klocka med mig men det kändes som att jag hade kunnat ge Gunnar en match kanske. Vi hade nog haft kul ihop i samma klass i varje fall.
Dessutom fanns där en extra växel kvar fall någon hade börjat komma ifatt. Som sagt, kändes bra idag. Men jag har svårt att säga om det var banan karaktär som passade mig eller om kroppen faktiskt börjar få tillbaks lite kraft igen.

Med lite tur kör jag Vista mountain nästa helg. Hoppas på bättre flyt med däcken och en kropp som vill gasa!

