image

Jag vet faktiskt inte om jag vågar berätta det här. Men ibland får man väll bjuda på sig själv. Ni får lova att inte mobba mig för mycket.
Eftersom mitt vanliga pendlarhärke fortfarande väntar nya däck så har jag åkt räcer till jobbet. Vi har en automatisk garageport som öppnar sig när jag rullar fram till jobbgaraget. Men jag tror den känner av vikt för det är alltid svårare att få den att reagera när jag rullar på lättare cyklar. Min räcer är en lättare cykel och hela ekipaget verkar vara på gränsen för jag brukar alltid få trixa lite för att få upp dörren. Men idag gick det inte alls så jag bestämde mig för att hoppa av cykeln och gå genom vanliga dörren.
Inga problem med det. Bara luta cykeln åt vänster och vrida ur foten som man alltid gör. PANG!!! Så låg jag i backen och hade just presterat min första SPD-vrupa på 20 år!
På min räcer sitter ett par SPD pedaler som egentligen inte borde få existera. Jag pratade om riktiga prylar igår och här är ett par prylar som någon borde göra något åt. De fungerar inte som vanligt när man vill ut utan här krävs det först att man drar hälen åt sidan. Därefter drar man hälen uppåt och så sedan tillbaks till mittenläge och då först kommer man ur. Det är inga problem när man vet om det och lossar foten innan man stannar. Men om man redan börjat luta ekipaget åt sidan för att stiga av är det lite klurigare att få hjärnan att fatta att hälen skall mot det minst logiska hållet trotts att den inte kommer loss.

Så kan det gå! Ikväll hoppas jag på bättre lycka i Sigtuna. Bloggen på bilden som ägs av mannen för kvällen som bjuder på SMACK race. Mitt första för i år. Mitt mål är mest att känna på lite material och kropp. Försöka undvika SPD-krascher i kurvorna kanske.

