Jag vet inte om man skall skratta eller gråta. Jag betalar för 115 gram men får bara 95! Hade det varit i matbutiken hade jag nog gnällt högre.
Det finns flera exempel på nätet med samma slutsatts på denna sadel. Undra om det är någon marknadsförings grej att gå ut med en 20% för hög vikt. Det hör hur som helst inte till vanligheterna för oss cyklister.

Varför denna dyrgrip kan man fråga sig? Min speedneedle fick jag problem med när jag satt igenom stoppningen och jag saknar verkligen hålet i mitten som är extra stort på min nya soffa. Dessutom går den här ner lite längre på sidorna vilket jag hoppas kan ge lite mindre skärsår på insidan av låren under de studdsigaste stigutflykterna. Men som vanligt med ny sadel får man hoppas att det blir bra och det kärvs några timmar innan man vet.

Tanken gällande just prylar annars är att återkomma när jag har kört dem ett tag. Nu under hösten finns en plan att gå igenom del för del som har använts under året och sätta någon form av omdöme.

