image

Efter jobbet igår gick bilen mot I Högbo/Sandviken för att sladda runt i skogen med gänget från Gästrikecupen. En tillställning väldigt lik SMACK och Keps. Dessa licensfria tävlingar brukar alltid bjuda på fin skogsåka och igår var inget undantag. Banan gick på en liten ås och det fanns gott om kurvor, sten och skrå. Jag tyckte den var finfin trotts allt regn som fallit under dagen. Visst var den lite blöt och hal men väldigt tålig mot stora mängder vatten. Lerhålen var få och små.

För att vara snabbast för dagen så är det mannen på bilden man skulle slå. Det gick väll inge vidare för mig. Jag var inte katastrofdålig men min form har helt klart sett ljusare tider. Man blir lite allmänt dålig av att åka runt och tro att man är sjuk med. Och för att slå Pelle Sjudin som är en rutinerad och snabb cyklist krävs det garanterat mer än jag har för tillfället.

Jag fick åka först första varvet men jag tror det mest var av artighet. Varv två så gick Pelle först in i skogen och jag gjorde någon liten tabbe och tappade några meter. Men istället för att täppa lucka så drygade Pelle ut mer och mer. Jag hade inte en chans, så enkelt var det. Tur man kan ha roligt ändå!

Resultat

Efter racet bjöd min gode vän Niklas Skog på cykeltvätt och mjölk med blåbär toppat med glass. Klart den bästa middagen jag ätit på länge!

Min form är verkligen inte vad den var i våras men jag anmälde mig till Mjölbybiken igår i varje fall. Jag har ju trotts allt licens året ut. Är medveten om att jag inte kommer ha något att göra med toppositionerna men banan var riktigt bra förra året och Mjölbygrabbarna är snälla cyklister. Långlopps SM som var planerad tidigare i år är helt borträknat för min del. Jag spar en hel del bensinpengar på det.

