image

Var e vargen, sjunger Thåström. Med samma desperata röst skriker jag, var e formen! Ni hör hur det ekar va?
Misslyckade ben på Lida och misslyckat idag. Nu skall man inte gråta blod av att bli förnedrad av Gunnar på hans hemmabana. Gunnar är en snabb jävel och vinner allt han ställer upp i H40 i år.

Men jag var lite väl långt efter idag. Och om ärligheten skall fram så tycker jag nog att jag brukar ha fördel mot Gunnar i uppförsbackar när formen min är på plats. Men min form dyker på sommaren. Den har gjort det de senaste åren. Jag är starkast på vintern och våren, Klen på sommaren. Jag har funderat och forskat på allergier med mera, men inget hittat. Och att fundera blir man inte frisk av heller. Därför har jag lovat mig själv att bara låta det va och va som jag är. Idag var jag helt enkelt inte snabbare men fortfarande ganska snabb. Man får va glad för det lilla:-)

Tävlingen ja, Ni kanske vill veta lite om den. Även om jag spoilat resultatet. Mr.Banbyggare Gunnar hade byggt en jättefin och kuperad bana på skidtoppen ute i Norrtälje. Tror vi hade dryga 600 höjdmeter på vår timme. Dessutom var vi fler startande än jag hoppats på. 7 tror jag?

Starten gick och jag la mig på Gunnars rygg för att inte spränga mig på den tuffa banan. Mitten på första varvet hade jag lite mer fart med mig genom en kurva och passade på att gå om. Där låg jag i ca 6 varv och tyckte tom att han fick kämpa lite och släpade lite lätt här och var. Men det blev inte så mycket mer än lite släp och han hämtade stadigt in avståndet så ut på varv 7 släppte jag förbi G för att se om han hade något att komma med eller bara låtsades. Han svarade genom att köra ifrån mig. Tack för den Gunnar;-) Min motivation tröt lite på slutet men jag var nästan 3 minuter efter i mål. Efter att Gunnar passerat mållinjen flög han vidare upp för backen för att agera fotograf av oss förnedrade små stackare som hade halva banan kvar. Banbyggare, vinnare och fotograf, ni förstår att om ni inte har testat ett rejs i Norrtälje så har ni missat något:-)

Så vad händer nu? Formen är låg och nästa vecka blir det EM. Perfekt!! Laddningen inför dagens rejs var kanske inte optimalt med sjukdom, Lida, Gym och ett bra fartpass igår. Vilan har jag skjutit på framtiden och kanske kan den ge någon knop extra. Men annars så skall jag dit och njuta av naturen, vara snabb som fan utför, och jävligt snygg uppför!

