image

De kära ansvariga på lida Loop har i vanlig ordning åter igen sätta mig i 2:a startled i morgon. Jag har ringt och pratat med dem men de säger bara att jag får försöka före start vilket inte har lyckats tidigare år.

Men så kan det vara. Ser man på min långloppstatistik så har jag inte nått under de 9,8% som behövs. Jag har bara åkt 2 lopp från långloppscupen tidigare och dessutom väljer jag inte de lopp som underlättar den procentuella statistiken. De lättare loppen ger mindre tidsmarginaler och de mer utmanande mer. Det är tydligen bara dessa resultat som gäller. I varje fall på Lida.  Även om Finnmarksturen inte hade några problem att sätta mig i fålla ett, eller Kolmården som visserligen inte är en cuptävling. Sen kan man undra varför somliga andra som inte nått under 9.8% får gå i fålla 1. Det är helt klart skillnad på folk och folk.

Baaah, Jag som trodde det skulle bli en 3:e gången gillt. 3:e gången gillt som något positivt alltså. Och det är inte positivt att gå från andra led i morgon. Starten i Lida suger från andra led, tro mig. Jag har gjort det förut.

Förra året fick en herre för sig att kliva av mitt i backen och gå upp och med så mycket cyklister på sidorna fanns det inte mycket att göra än att ligga kvar och bli hopplöst efter. Året tidigare gick visserligen bättre men det var med en rätt stor portion tur.

Jag får helt enkelt ändra taktik. Planen var så klart att försöka gå med i första klungan så långt det går och att därifrån kunna sätta en och annan elitare på plats. Jag har några som jag har sikte på.
Men nu får jag nog vara glad om jag ens ser första klungan. Istället hoppas på att jag får hyfsat fritt spår samt hittar någon annan att jobba upp mig med bakifrån. Det får gå som det går helt enkelt. Nå en pallplats i H30 kanske fortfarande är görbart.

Så se upp i skogen för mig imorgon, jag kommer vara grinig som fan!…;-)

Om jag kommer till start skall kanske tilläggas, helt frisk är jag inte. Men det tror jag hinner lägga sig.

