Bild stulen från min värsta konkurents blogg….

Lite oväntat rubrik kanske? Eskilstuna händer på lördag och inget konstigt med det. Men jag tycker även Gunnar förtjänar en plats här idag. För även Gunnar händer på lördag, i just Eskilstuna. Då startar vi båda på samma startlinje i samma klass och skall färdas mot samma mållinje. Gunnar kör med mig i H30!  SKITKUL!

 Jag lärde väll egentligen känna Gunnar ordentligt i början på förra året när jag blev lite seriösare med att tävla på cykel. Det startade med Keps cup där jag ständigt blev ifrån åkt.  Men bara med sådär lagom mycket. Jag kände att han fanns där inom räckhåll. En perfekt motståndare om man själv vill bli bättre. Och som så många andra cyklister dessutom trevlig som få.
Keps cup, Upplandscup, tränigs tävlingar och allt vad vi hittade. Jag tror nästan vi körde ett race per vecka mot varandra. Men det var inte förens en bra bit in på sommaren som jag för första gången lyckades hålla honom bakom mig. Sedan dess har det aldrig varit ett givet resultat när vi båda är med. Man kan ALDRIG räkna bort Gunnar. Han har en hel resväska full med rutin och är en kämpe!

 Ingen av oss har egentligen Eskilstuna som en prioriterad tävling. Frågan är dock hur nedtränad jag vågar vara på lördag? ingen av oss vill nog slappna av för mycket när vi är båda är där. Shit vad sugen jag är!  Att han dessutom kommer med ett överlägeset hattrick från H40 visar på att han har flytet med sig.

Ses på lördag Gunnar!

Ps: om någon vänlig själ vet något om banan på lördag får ni gärna delge det här. Jag är nickenyfiken i en strut.

