Pedagogisk bild!

Cykeln är klar och i strålande skick, men hur det med mig då? Hur är egentligen formen på Ville? Ser man på de resultat jag har gjort så kan jag inte klaga. Snabbare än förra året helt klart. Kroppen  säger dock något annat. Jag gnäller fortfarande över seg återhämtning och jag behöver vila mycket mer än jag är van vid. Tittar bakåt i träningskalendern och där har jag gnällt i över 1,5 månad.

I skrivande stund har jag inte gjort mer än pendlat i två dagar. Visserligen har jag tagit i men inte tränat på riktigt. Och trots det fick jag trampa hem med stumma ben idag.

Jag har lite olika funderingar på orsaker. Min kära sambo har haft dålig mage sista veckan och jag har känt mig mer svullen men inte sjuk. Men kan inte knyta detta en hel månad bakåt.
Gymkortet kanske gör mig stark men jag kanske är ovan och blir mer sliten än vad jag tror jag blir av det?

Det är inte hela värden. Jag får vila lite extra och ta lite fler lätta veckor. Tror det är viktigare just nu än att jag fortsätter och ger järnet och kanske blir något lite starkare, men tröttare i huvud och kropp. Det är trotts allt i början på säsongen och den värsta vinterträningen är ju gjord. Det är ju nu man skall skörda och ha kul! Får leva på det jag har. För något har jag uppenbarligen.

Jag missade första SMACK tävlingen nu ikväll. De lär vara klara och är kanske på väg hem. Smack tävlingar kan jag verkligen rekommendera och Pinnbacken som var platsen för dagen är grymt trevligt. En annan dag, Jag får leka med min monark istället.

Men i helgen smäller det. Är riktigt sugen på att få köra finalkeps. Mest sugen är jag nog för att det kommer så fint folk. Både Jesper och Samuel har lovat att dyka upp! Dessutom har jag en rentvättat cykel med finhjul som står och väntar i vardagsrummet! Må benen vara med mig!

Ps: jag har uppdaterat lite i blogglistan, svårt att få med alla. Saknar du din blogg så skicka gärna ett mail!

