image

Även kort distans kan göra ont. Idag var en sådan dag. Eftersom jag visste att det inte skulle bli någon skogsdistans så var planen att variera sig lite extra och köra kortare och hårdare. 3h fullt ös medvetslös var planen. Jag startade strax efter 7 för att vara hemma tidigt med familjen. Dåligt med sol vid den tiden men helt ok väder ändå.

Jag har inga siffror mer än puls. Jag brukar aldrig låta pulsen styra träningen men just idag när jag vill pressa på lite extra så försökte jag hålla den hög. Första 1,5 timmarna höll jag 88% av max och enbart konkurrenter och mat skulle kunna få mig att köra hårdare. Som vanligt är man sällan proppmätt på distanspass. Vid vändningen kändes det fortfarande bra men jag märkte att det blev svårare att hålla pulsen hög. Blodsockret började falla och vid 2 h var jag rätt rökt. Aldrig någon fara att jag inte skulle hitta hem men väggen var ändå rätt saftig. Blev svårare hålla värmen vid det lägre tempot vilket förtog glädjen något. Men en rejäl vägg är alltid en rejäl vägg!

Mina ben är slakt nu på eftermiddagen och en lång tupplur var kravet för att klara av något annat än tv-tittande. En skön vilodag imorgon kommer bli fint! Om jag hinner ska jag ut och hugga is på 8:an så jag kan åka lite skog i veckan. Saknar det verkligen! Pillade lite extra på Ninern under eftermiddagen och nu är det fint draget med reverbslangen. Jag tror jag har byggt mig en otroligt vass hoj! Riktigt roligt!

