Kanske inte den bästa bilden. Men det fick bli vad det blev. Igår blev den som sagt klar och idag kördes en liten runda i skogen så att vi fick känna på varandra.

Det känns riktigt riktigt bra! Trotts de stora hjulen känns den väldigt smidig och lekfull. Längtar efter att få köra mer. Tror vi kommer ha kanonkula tillsammans. XTR bromsarna verkar grymma! Precis som jag hört om dem. Den är lätt att lyfta framhjulet på men dock något svårare att hålla kvar i en wheele. Det sistnämnda kan bero på att kabeln till sadelstolpen tar i ena benet när den är sänkt. Då går jag inte bak tillräckligt med vikten. Det måste lösas. Men annars är det nog bara plus i kanten.

Skogen är minst lika isig som förra helgen fast med mindre snö vilket gör det väldigt svårt att hitta grepp. Därför blir det asfaltcykling imorgon. Den första på väldigt väldigt länge om man bortser från pendling.

Träna gjorde jag även idag. Eftersom det tävlas hos Gunnar och jag inte kunde vara med fick jag kompensera det i garaget. Startade med en 4:a på 5,9w/kg för att simulera starten. Sedan 20 minuter 10/20 som hets och så utan vila in i 20 min på +4,7w/kg. Undra om jag hinner ut ikväll med så att jag verkligen förtjänar den där vilan på måndag.

Jo, det har jag glömt att berätta. Vi har bokat flyg och boende till EM nu!

