Alla kablar är trimmade. Handtagen monterade och växeln justerad. Till och med fått i styrpluggarna så ingen stoppar mig på startlinjen. Hängde upp den på vågen vilket tyvärr var en liten besvikelse. Jag hade gissat på 10,5 med dessa hjul men det är närmre 10,7 enligt en våg som jag har hyfsad koll på hur exakt den är. Får se hur mycket lättare de andra hjulen blir. 0,5 kg alla gånger men hur mycket mer vet jag inte. Men jag säger inget förens den hänger på en våg som jag har full koll på.

Tog en liten snurr på uppfarten bara för att känna läget. Alla kablar är inte precis som jag vill ha dem men cykeln känns otroligt smidig och lätthanterlig. Imorgon bitti ska den ut i skogen för första gången. Då ska jag få till någon bild. Ikväll får ni nöja er med lite skön musik. Tyvärr inte live.

