Jag börjar mer och mer bli sugen på att köra MTB Masters i år. Tiden ser ut att finnas rent familjemässigt. Men det är deras semesterkassa jag är lite rädd om.

Det var några år sedan jag var utomlands och cyklade men jag saknar det, fram för allt bergen. Berg är magiska och man borde nog bo i ett. Bergatroll på heltid!

Att det är EM är lite kul det med. Dock inte det som lockar mest. Jag har alltid tyckt att Masters Mästerskap inte riktigt känns på riktigt. Man är knappast snabbaste gubben trotts en vinst. Men naturen samt att träffa andra likasinnade där ute på en tävlings-banan lär vara fest. Att banan dessutom med lite tur kan passar mig är inget minus. Och väl på startlinjen lär jag knappast ignorera att det är EM. SM i somras var skitkul!

Så jag tror det är två frågor kvar innan jag bestämmer mig.

1. Hur får man fram lite mer pengar.
2.Passar jag i gulblått?

