Visst är det fint när man kan sätta bloggen på automatisk bloggning när man inte sitter vid datorn. Vad som inte är lika fint är att planen inte riktigt gick som planerad. Den goda middagen byttes mot en trevlig familjekväll med magsjuka. En rätt hård kväll! Det går som tur är över snabbt. Jag gillar alltid första passet efter en magsjuka då man är helt tömd och riktigt riktigt svag. 10 min på knappa 4w/kg. Hög puls och svag såklart.

För att ni inte ska behöva se en tråkig graf bjuder jag på denna härliga bild som min gamla klubbkompis Tomas (Nr:111) har skickat. Det är jag med Nr:412. Några andra gamlingar ni känner igen?

Sen ville ni veta lite siffror.

Testvärd stannade på 70. Jag var lite tyngre nu än förra året så målet var egentligen att nå 70 med lite mer mat i magen. Hade alltså höjt mig någon knapp deciliter vilket känns bra. Men det finns mer. Kanske inte jättemycket mer men jag klev av i förtid som jag skrev tidigare.

70 är inte jättehögt men heller inte lågt. Enligt Micke har jag ovanligt bra arbetsekonomi vilket gör det lite bättre.

Tröskeln räknades fram till 4,7w/kg och 3.6mmol. Jag tror siffran är lite låg. 3,6mmol är inte vad jag tror är min riktiga gräns med tanke på tidigare tester. Men det viktigaste var nog att värdet var halverat på 300watt jämfört med 1,5 år sedan. Jag har gjort 5w/kg i 45 minuter på testcykel fast då kanske man egentligen går över sin tröskel.

Vi ska heller inte glömma bort att jag haft en sjukperiod med knapert med träning på 10 dagar strax före testet samt att det är en bit kvar till våren. Så bättre ska det bli.

Annars har dagen bjudit på en mysig biokväll med barnvakt. I morgon ska jag på ett eller annat sätt ut i skogen.

