Ja så kanske man kan sammanfatta det hela. Det blev lite av båda idag. Chefen för kvällen var inte helt oväntat Mr.Flockhart. Som de flesta vet så är han inte bara en jävel på cykel utan även på siffror. Man lär sig alltid något nytt bara av att vistas i samma rum som pojken. FEST!

Vi han med både laktattest och maxtest samt rundade av med lite submax för at se hur kroppen reagerar efter att gått på rött.  Allt är inte färdiganalyserat så inga siffror ikväll. De riktiga siffrorna kommer senare. Hur många av dem som hittar ut på bloggen vet jag inte. Vad tycker ni? Ska man vara helt öppen med sina siffror eller mörka lite inför säsongen?!

Här kommer åtminstone kvällen utan siffror…

Laktattestet var det som gick bäst. Skyhög puls men låg borg och för mig låga laktat. Pulsen kan varit värme eller nervositet så jag lägger inte så mycket vikt på den. Enligt min amatörmässiga analys tycker jag även RER ser bättre ut än det gjort tidigare.

Maxtestet blev en flopp. Dels hade jag inget tagg vilket är oroväckande men framför allt så slarvade jag bort slutklämmen med totalt hjärnsläpp. SRM cykeln är rätt annorlunda mot monarken med sitt tunga svänghjul vilket var en del av orsaken men jag kan självklart inte skylla på materialet. Orutin och klant stämmer bättre. Dessutom började jag vackla lite väl tidigt men siffrorna såg åtminstone av det lilla jag sett ut att varit en förbättring. Klant och rekord på samma gång kan vara positivt det med.

Väl av cykeln så lyfte Micke fram flott-tången. Jag vet med mig att mina sjukdagar inte gjort mig tunnar utan snarare det motsatta. Känner mig rätt plufsig. Men allt är såklart relativt och fet är jag inte. Skönt att veta då jag inte ansträngt mig för att hålla någon vikt på sista tiden.

Väl hemma så har min lilla favorit till son spytt kaskader och en VABdag imorgon är ett faktum. Han var på strålande humör när jag lämnade honom kring 16:00 så det har gått snabbt. Lite jobbigt att se honom så ynklig men magsjuka brukar vara kortvarigt. Får se om vi övriga i familjen klarar oss. Är det vinterkräket är jag immun men annars kan det såklart gå mindre bra. Men det brukar som sagt vara kortvarigt så jag är inte orolig.

