image

Idag får man passa på. För idag är jag pappaelit på riktigt . Idag och imorgon kommer Aston att vara några timmar helt själv på dagis innan vi båda på onsdag kastas in i verkligheten på riktigt.

Jag firar såklart med två pass, vilket mina ben tydligen inte alls ville vara med om. Gårdagens långtur i skogen hade gjort mer kaos med benen än jag trott. Monarkpasset på morgonen rullade på utan problem men väl ute i skogen så ville de hellre trampa runt på skogspromenad. Så kan det gå. Fint och trevligt blev det i varje fall.

Passade på att väga min lilla best med. 11,7kg är ganska stor skillnad mot de 9,6 den vägde i somras. Största skillnaden är helt klart hjulen och det känns i skogen. Men vad som känns mer är det begränsande antalet POE i baknavet jag åker på. Kraften går inte alls ner i marken när jag vill det och allt känns glapp.

Imorgon ska det lekas tafatt i Haga backen. Det blir jag och Simon som ska göra upp om toppen några gånger. Ser vi till siffror så har jag kanske övertaget på lite längre turer madens hans 4:or är vassare än mina samt att karlen besitter en spurt som jag aldrig kommer vara i närheten av. Fördel Simon och jag kommer få jobba. Men vi hoppas båda på riktigt jämna och därför plågsamma heat.

