Här har vi en bild på dagens vinnare! Gunnar var hungrig idag och helt klart en värdig vinnare. Jag var den starkare av oss men med löjligt hala däck samt en ganska platt tävlingsskalle så blev det slarv och en 2:a plats. Tycker faktiskt inte jag förtjänade mer. Det ska inte räcka med ett par snabba ben. Hala däck börjar bli lite fånigt att gnälla över men det blir ändring på det med nya cykeln. Att jag var otaggad kan nog skyllas på en för mig hård träningsvecka. Jag kan vara väldigt fokuserad men inte idag. Idag var jag bara lat.

Gunnar gjorde omkörning efter omkörning. Den ena snyggare än den andra. Efter att han passerade mig vackert på utsidan i en högersväng fick jag faktiskt lite dåligt samvete när jag precis efteråt lite för lätt körde om honom och drygade ut med 10-15 meter. Så höll det på i en timme ungefär. Inför sista varvet hade jag en ganska säker ledning men jag slarvade bort det och Gunnar hög direkt vilket gav honom segern. Grattis Gunnar!

Annars om dagen så var det strålande väder och strålande sällskap, som vanligt! Vi var faktiskt ganska många. För min egen del känns det tryggt att den fysiska kapaciteten är på plats. Resten är lättare. Ge mig ett par snabba däck och en hungrig skalle så ska det bli andra bullar:-)

