Det är självklart inget jag behöver berätta, att senast jag åkte cykel så blev det en punka. Ni följer så klart min blogg slaviskt och skriver anteckningar över mitt cykelliv, eller?! Det är i varje fall anledningen till ett däcksbyte.

Jag tror inte jag gör som de flesta andra så jag tänkte visa hur jag gör. Bu eller bä är upp till er läsare. Som vanligt förlimmar jag både fälg och däck och låter det torka, inga konstigheter. Men jag monterar allt torrt vilket ger oändligt med tid att få det rakt och fint på fälgen. Sedan gör jag som på filmen.

Tycker det går i princip lika snabbt som med tejp men det håller i vätan.

Ni får ursäkta de skitiga fälgarna och däcken. Det är verkligen bara överlevnadskittet som sitter på och kasseras så fort nya hojen blir klar.

Testcykelpassen igår gick förövrigt bra. Inga rekord men inte långt ifrån på 5,76w/kg. Idag tänkte jag försöka mig på ett maxtest. Men innan dess ska det simmas 🙂

