Det är inte varje dag jag tänker på att jag faktiskt har cyklat i över 20 år. Men när jag väl gör det så händer det att jag funderar på alla cyklar man haft. Nostalgi är härligt, eller vad säger ni om denna DH-maskin från tidigt 90-tal?!

Jag var inte första ägaren utan den användes före mig som sponsorcykel av ingen mindre än Görgen Gustafsson. Han är kanske inte så känd inom cykelvärden men hans son Filip Gustafsson är en av Sveriges bästa BMX-are idag. Hans far och jag cyklade för samma klubb på 90-talet.

Finns mycket att säga om denna gamla pärla. En av mina sista resor på den så lossnade vevpartiet tillsammans med underröret när jag hoppade i en trappa. Det resulterade i att vi skickade in den på röntgen och hittade 7 sprickor till. Den lagades med svets och såldes sedan till nära släkting. Det är han som tagit bilden då jag själv inte hade några bilder kvar.

Jag tror jag måste gräva efter fler bilder…:-)

